Thursday, April 12, 2012

NapoWrimo: **New, The Ought**




Napowrimo manages things out of me, like no one else! It is unbelievable what I got into this time! Napo, gave the following prompt and this is what I made out of it. Hope you like it!
:)
Do leave in a comment so I know you visited!
Here is the Prompt: Day 12
I chose a French poem titled Nuit d' Aout, from HERE. You will find the english translation in the site too. Now here goes the original poem and below it, is my version! :D


Nuit d’Août

Alfred de Musset (1810-1857)
O Muse! que m’importe ou la mort ou la vie ?
J’aime, et je veux pâlir; j’aime et je veux souffrir ;
J’aime, et pour un baiser je donne mon génie ;
J’aime, et je veux sentir sur ma joue amaigrie
Ruisseler une source impossible à tarir.
J’aime, et je veux chanter la joie et la paresse,
Ma folle experience et mes soucis d’un jour,
Et je veux raconter et répéter sans cesse
Qu’après avoir juré de vivre sans maîtresse,
J’ai fait serment de vivre et de mourir d’amour.
Dépouille devant tous l’orgueil qui te dévore,
Coeur gonflé d’amertume et qui t’es cru fermé.
Aime, et tu renaîtras; fais-toi fleur pour éclore.
Après avoir souffert, il faut souffrir encore ;
Il faut aimer sans cesse, après avoir aimé.


New,  The  Ought


Amuse! Queue imported all marked owl why
Jam, deja vu! ex-pal urge me edge wax supper
Jam! it pur an base urge dawn in Mongini*
Jam! It jives, chant a large hoot leap race
My folly experience at mess, so you sighed injure
It jived us, reckon, there it repeat her answers
Queue hap reservoir joyed the wives answer my tresses
jade, fate Sir, meant the wives at the more they mourn
The polluted won't tousle your gull, I'll quieten the wire
Cure's gone fled  a Martyr's tamer it's Coat has crew firm
Aim; at turn, at race, face to floor paw recolour.
A press, a wire suffered, I left sufferer in core
I left aim, air, answers,  a pro-reservoir aim.



*Mongini- Pastry shop



No comments:

Post a Comment

Would love to have your comments!